Påskaftons-pralin

Min ena systerdotter hade fått en ny vårjacka från en av de stora klädkedjorna, jättefin och lite 50-tals inspirerad sådär.

En sån där skulle ju lilltjejen bli fin i, tänkte jag och ritade raskt av den.

Men efter att tyget var valt och tillklippt och jackan sydd till hälften, märkte jag att den lilla tjej som jag föreställde mig bära jackan inte var min, utan min andra systerdotter! Hon är också inspirationen till kombinationen med den blå-turkosa mudden, som hon bara passar sååååå bra i.

Med lätt bävan räckte jag så fram den färdiga jackan - som tagit mååååånga timmar i anspråk vid sybordet, alla dessa detaljer - till min syster och frågade om hon trodde att det var något som dottern kunde passa i?

Som tur var blev hon jätteglad och klädde genast på sin dotter den - och den passade henne på pricken! Färg, form och allt blev precis som jag tänkt mig, verkligen kul!!!


Här har vi den, den kommer dock inte riktigt till sin fulla rätt här på bilden...






Härligt gult foder!



En detalj med nya loggan på etiketten

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härlig jacka! Dina systerdöttrar har en duktig moster som syr kläder åt dem.

2010-04-03 @ 20:42:56
URL: http://www.ingeborgslotta.blogspot.com
Postat av: Malin

Emmy tackar och bockar och kommer att vara SÅÅÅÅÅ tjusig i vår!!

2010-04-04 @ 18:31:33
URL: http://smartvalblogg.blogspot.com
Postat av: mallaching

Woooww! Sååå fiin! Och va kul att hitta en "ny" syblogg! Jättemycket fint!

2012-04-01 @ 09:54:36
URL: http://mallaching.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0