Idag finns det ingen återvändo...

... nu återstår bara att ta skeden i vacker hand, kavla upp ärmarna och städa syrum - jösses, vad julstök stökar! På sybordet - under bråten - ligger tillklippta karamell-fleecar i lime och rosa :-) som jag ska roa mig med när städningen är klar!

Rekommenderar för övrigt så här i julklappstider boken Städa! som jag själv har en sorts hat/kärleksrelation till...



Varför? För att i min vision och sinnebild är jag så lycklig när mitt hem slutligen är sådär totalt genomstädat och organiserat - samtidigt som ovanstående uttryck får mig att känna mig politiskt inkorrekt, hopplöst gammaldags och liksom lite medelålders... Jag får nog jobba lite på balansen... ;-)

Men boken i sig är kul och full med nyttiga tips och råd om både vardagsstäd och in-i-minsta-detaljstäd, om hur man piffar upp städskåpet med roligare attiraljer och om specialprodukter att använda. Det ges  förslag om särskilt städinspirerande låtval och medföljer även en drinklista... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0