Jeans till mina killar

Byxor är verkligen något som går åt här hemma, särskilt killarna sliter hårt på sina.

Hittade ett gammalt stretchigt jeanstyg i en låda, tror att jag haft det i sådär tio år och tänkte att det här blir ju bra att experimentera lite med.

Tog ett mönster från Ottobre, la till och drog ifrån lite, deras mönster är alltid så breda?

Detta är resultatet - fick åka extra två gånger (!) och köpa mera tråd till stickningarna - och jag tycker att det blev riktigt bra! Jag fick lite arbetar/sjömansvibbar av de låga fickorna och den lilla tampen där bak.




Så ser byxorna ut fram - ser att det ser lite snett ut med fickorna på bilden, men det är bara jag som lagt byxan lite snett ;-)


Baksidan.

Om jag använder det här mönstret igen så ska jag smalna av det ytterligare,  för trots att jag tog bort lite bredd, tightade till resåren i midjan och satte knappen lite längre in så är byxorna fortfarande i vidaste laget upptill. Men med dessa ändringar kunde killarna i alla fall ha dem.



Kommentarer
Postat av: Jennie

Riktigt snygga!



Postat av: Malin

Smart med tamp bak så att man kan få tag i dom lätt om dom är på väg att göra något alldeles för busigt!!

2010-02-11 @ 20:17:11
URL: http://smartvalblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0