Veckans stuvbits-projekt..

...har varit spännande minsann. Hur få ut mesta möjliga av minsta möjliga???

Här kommer en brunorange variant som preciiiiiiiiiiiiis räckte till två klänningar strl 2 år och en strl 1 år.




Här passade jag också på att leka lite med designen i halsringningen, det är stråveck som varit på tapeten. Jag gjorde två olika varianter på de större klänningarna - den ena med fyra stråveck som jag sydde ca 10 cm långa från halsringningen och ner, den andra fick tre stråveck i samma längd som jag också stickade ner.

Fick inga bra bilder på dem dock, men här är ett smakprov på de nerstickade vecken.




Ni ser, det syns nästan inte :-((  Nåja, jag får jobba vidare på det.

Den minsta klänningen fick ingen extra detalj utöver sprundet, tyget räckte inte mer än precis och dessutom trodde jag att det skulle bli plottrigt.

Tyg från gömmorna, har inte den blekaste aning var det kan komma ifrån.
Mönstret såklart det vanliga :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0