En fläkt av sommar och sol...

... bjuder jag på i detta inlägg. Missförstå mig inte - jag älskar verkligen kylan och snön i år, det är en fröjd att tillsammans med barnen få uppleva RIKTIG vinter!!!! Men en liten solglimt så här i januari kan man väl kosta på sig... 

Singoalla är dagens tema och jag kunde inte motstå dessa tyger - de formligen ropade på mig! Efter några otroligt (det är bara förnamnet!!) hektiska veckor, fick jag äntligen tid att sitta ner en stund vid klippbordet och maskinerna.

De som jag visar här är i storlek 2 år, men finns även att få i storlekarna 3 och 4 år.

Nästa variant jag gör ska få bli lite längre samt en aning utställd - mer klänning eller tunika istället för blus. Användningstiden för de här plaggen kommer att kunna vara jättelång.

Dagens Aha! - den solgula blusen är ju rynkad och sedan kantad med band - det momentet ska jag helt klart nästa gång göra INNAN jag syr ihop ärmen... man ska väl lära sig den hårda vägen  ;-))




En fläkt av sommar...


Solgult är härligt!!!

Tygerna är från Skroten i Kinna resp Ohlssons tyger i Karlstad.
Mönstret - ja, det finns ju egentligen inget nytt under solen, men det är mitt eget.

Jag har en bunt secondhand-stuvar i lager för nästa steg, det ska bli SÅ kul att sätta igång!

Men nu - vinterkängor på och ut i snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0