Hemlig tunika...

...nåja, så värst hemlig blir den väl kanske inte om man lägger ut den på internet, men jag är ganska säker på att födelsedagsbarnet i fråga inte kommer att tjuvkika... :-)
Jag modifierade tunikemönstret som jag skrev om för några inlägg sedan, och först ut i den nya versionen är
denna röd-bruna kombination. Den har ett litet sprund bak och knäpps med en knapp.

 .

Jag är själv väldigt förtjust i båda tygerna, det bruna lövtrycket och den varmt rödprickiga. Känner mig ganska säker på att tjejen som ska få den kommer att passa jättebra i färgerna! Den här tunikan är storlek två år (med lite extra längd), men jag passade på att göra en likadan samt ännu en, en storlek större. Först till kvarn...

Jag hann också slutföra den tredje skidhuvan, denna skall min mellanson ha.



Han tyckte att det var väldigt orättvist att de övriga syskonen fick sina före, och det hjälpte inte när jag försökte berätta om trådar och nålar som behövde inhandlas...
Nu blev han hursomhelst mycket nöjd, och ville se sig i spegeln flera gånger.


Ett litet projekt till har jag hunnit med, och det är ett par mycket enkla velourbyxor till dottern. Jag tycker att velour är fantastiskt, skulle egentligen vilja ha hur mycket som helst - men tyvärr så kostar det ju, och, det är ju sällan heller tyvärr ekologiskt...




Jag ville inte göra muddisar igen, tycker att hon har så det räcker, så det fick bli den här varianten i stället. Färgen är, ja, ska man säga, fräscht mossgrön :-). Fin är den i alla fall!

Kul förresten med täcksömmen in-och-ut - gillar den stickningen, även i ett material som detta, blir liksom lite mer attityd!

Tyger idag - velouren från Myrins tyger, pingviner från Stoff och stil, mudd från Skroten och tuniketyger från Ohlssons i Karlstad, tror jag.

Mönster - byxor från Ottobre, skidhuva eget och så även tunikan.


Kommentarer
Postat av: Malin

Älskar pingvinerna!!!

2010-02-11 @ 20:17:57
URL: http://smartvalblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0