Kallt som 17...

... och det tyckte killarna med när de skulle gå ut. Jag fick kvickt som ögat slänga ihop extra tjocka fleecemössor till dem.

De fick själva välja färg, båda ville ha tvåfärgat fast i olika ordning. Fleecen är den jag köpte i annat syfte häromdagen på Ohlssons tyger.

Mönstret har jag ritat ihop av olika mössvarianter vi hade hemma - kriterierna var 1. varmt om öron och nacke samt 2. inte för bylsigt. Den nedre delen är dubbel och sitter jättebra och tätt runt ansiktet och öronen. Hmmm, kanske det här var något att utveckla?

Jag tycker nog att jag lyckades att uppfylla det jag föresatt mig, men det vore kul att göra om mössorna i lite mer "sprakande" färger. Den här färgkombinationen känns lite för konventionell för mig.

Men killarna är nöjda!



Så här blev de - för tankarna lite till Bröderna Lejonhjärta...




Framifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0