Stjärnor och 4-åringsbus...

SöstraMi har gjort JNYdesign-debut!

För den som inte är hemma i sybloggandets värld kan jag berätta att JNYdesign är tygtillverkare samt försäljare. Man hittar hennes underbara tyger över hela sy-cyberspace. Titta in till hennes webbshop och gläds åt alla fina färger och mönster!

Orsaken till att jag inte köpt hennes tyger tidigare är ju att jag försöker hitta ekologiska tyger i första hand. inte så lätt, tyvärr... :-(

Men litegrann kan man ju ändå få köpa :-)

Min härliga, busiga, bökiga 4-åring behövde några långärmade tröjor och när han själv fick välja från JNYdesign-paketet blev det gult och blått. Tyget var en dröm att sy i, rekommenderas verkligen!

Dagen till ära har jag också provat min nya, lite bredare bandkantare, inköpt på Syfestivalen i Göteborg. Himmel så lätt det gick, inte ett enda trassel eller hopp och fort och fint blev det! Det var verkligen stor skillnad mot att sy på den smalare bandkantaren - varför vet jag inte riktigt, tål att tänkas på...




Fin kille, va? Roligast är att räcka ut tungan... :-)





Och den blå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0