Pingvin-tunikor till kusinerna

Är inte barnen sjuka så är det man själv - det är oktober... Tiden räcker nästan bara till för det allra viktigaste, äta, sova, jobba, dagis, skola, handla, städa, tvätta - och vila, för annars blir man ju inte frisk igen.

Jag försöker muntra upp mig med att tänka på vilka roliga projekt jag ska ge mig i kast med när alla är friska och man är ikapp igen. Eller, kommer man nånsin ikapp? Just nu känns det i alla fall inte så, inte här hemma hos oss...

Men det är då man får öva på det där med att prioritera! :-) Strunt i tvätten och läs en bok till med barnen! Skippa disken och beställ hämtmat - det får man faktiskt! Blunda för röran och mys i soffan med maken en stund!

Eller - som i mitt fall - ställ in möten, ta några alvedon och bädda ner mig igen med hopp om att tillfriskna snabbt.

Man kan faktiskt redigera bilder liggandes också :-) Här kommer tunikor som systerdöttrarna ska få i födelsedagspresent - både jag, mina systrar och döttrarna älskar dessa pingviner!!!


Lime till E

Petroleum till A

Fina pingviner!

Modellen framifrån


Tunikan är ett fantastiskt plagg! Användbart som först klänning och sedan tröja både vinter och sommar!

Pingvnerna finns i fler färgställningar. Kantband av ekologisk trikå och tryckknappar från Bibbis.
Mönstret är eget och storleken 92

Utmaningen med det här plagget är förstås att få till sprundet i halsringningen så att det varken blir för löst eller hårt. Tror att jag hade lösaste inställningen på "rynket" på CP:n, ca 0,5. Här är ju tyget så tunt så att det drar i hop sig mycket - inte helt lätt.

Har förresten kommit mycket bättre överens med CoverPro´n och kantbandaren sedan jag efter ett tips från en annan syblogg - minns tyvärr inte riktigt vilken, ska verkligen kolla upp det och lägga ut - att med hjälp av en pappersbit göra 3 gånger vikt kantband i stället för 4. Grymt bra tips!!! Ska länka så fort jag hittar inlägget.

Och nu, tillbaka till sjuksängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0