Provklänningar

En bekant med tre barn kom med en klänning som varit en favorit i flera år för äldsta dottern. Nu var den till slut urvuxen, men hon hade hittat velour i härliga färger och tänkte sig en repris på älsklingsklänningen.

Hon kom till mig med tyg och orginal och det var verkligen en fin klänning!

Jag har ännu inte klippt i hennes velour då jag ville göra några provklänningar i eget tyg först, storleken är ca 110 Så här blev det:



Första försöket - helt OK, faktiskt.
Turkos velour från någons påse med överblivet tyg. Ekologisk mudd i petroleumblå

Sedan tog jag i med mera färg!!! Lite mer i min smak, härligt med stickningarna i turkost mot det cerisa. Här fick ärmen bli kort, tyget räckte inte... :-)

Kolla in den dekorativa skärningen på baksidan, dvs den högra bilden.

Jag vill bara poängtera att dessa klänningar INTE kommer att finnas till salu hos SöstraMi, eftersom jag kopierat en annan design. De är uppsydda endast som en tjänst till en kompis. Men visst blir man glad och inspirerad av den här modellen :-)



Kommentarer
Postat av: Åsa

Wow! Verligen oehört fina! Vad kul!

2010-10-04 @ 10:05:30
URL: http://backjohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0