Doppresent med stjärnor

Mer obloggad skåpmat :-)

En doppresent till en liten tjej var beställd.
Efter lite överläggande blev det den här lilla klänningen som håller länge i storlek. Jag valde att kombinera småstjärnorna med klassiskt rutigt. Det blev liksom en lite modernare lilla Ida-look lagom till sommaren.

Storleken är 62/68




Mönstret är inspirerat av en modell jag såg i Ottobre för ett tag sen, jag har modifierat ärmen, längden och proportionerna litegrann. Tycker att Ottobre ofta har väldigt bra ideér men att mönstren är ganska breda och liksom lite oformliga i storlekarna.

Det är faktiskt inte alls avancerat med vecken fram, det går ganska fort och enkelt men ser arbetat ut. Roligt!

Ärmen rynkade jag med resårtråd bara lite upptill längst ut, så att små runda babyarmar ska få plats ordentligt.





Knäppningen bak. Jag valde att fålla med en stickning och vanliga hushållsmaskinen, det blev fint tycker jag. Lite mer "attityd". :-)

Ja, fler såna här lär det nog bli... Jätterolig och enkel modell att pyssla med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0