Vårfint i velour

Den här mössvarianten kom till när jag funderade på vad min lilla brorsdotter skulle få i julklapp. Mjuk, härlig velour och lite svalare än en mössa i fleece - passar bra när vädret blir lite varmare (snart, snart...) :-)

Så fick jag ju också användning för mina små virkade blommor som jag suttit och knåpat med - jag har liksom inte riktigt tålamod med virkning, men med så här små projekt som blir färdiga snabbt var det faktiskt riktigt kul! Garnet är av bomull - det mesta av det har jag köpt i en liten butik i Göteborg. Väl värd ett besök för alla stick- och virkfantaster, där verkar finnas allt. Färger och inspiration så det står härliga till - och supertrevlig personal ! Butiken heter 2knit och ligger vid Olskrokstorget.



Mössorna finns i en one-size-fits-all, dvs ca 3-7 år. Finns att köpa hos Sally Bazar eller här på bloggen via [email protected].
Pris: 179:-


Petroleumblå

Den vita mössan är gjord av ekologisk bambuvelour - underbart material!

Funderar på om jag ska festa till det med lite fler färger? Kanske aprikost, turkost eller, förstås, solgult...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0