Jeans med klöver

Till en 8 månaders bebis beställdes dessa jeans i storlek 80.

Det här jeanstyget är underbart mjukt, stretchigt och dessutom ekologiskt! Jag älskar att sy i det!


Fickor i den fina klövertrikån från Deerdot - hoppas att det kommer att säljas igen!

Jag brukar sy stickningar i ytterbensöm, grensöm och förstås på fickpåsarna. Det är ställen som slits extra mycket och stickningen hjälper till att förstärka extra. Och så är det ju snyggt förstås... :-)


I midjan på dessa mindre storlekarna brukar det räcka med endast mudd - extra lång för extra lång användningstid! Likadant i i benmuddarna - så man börjar med vikta muddar och när barnet växer viker man bara ner ett hack! Praktiskt!

Min lilltjej är nu 3,5 år och hon har ett par byxor som hon använt i säkert två år, tack var sådana här muddar.


Och så här ser mudden ut vid full längd.

Ja, det var det, det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0