Mössor i roooooosa

Innan jul fick jag en beställning av ett syskonpar på våra barns förskola - de ville ha varma mössor, helst i rosa och möjligtvis i lila.

Så jag sydde upp några olika varianter och tänkte att det som blir över kan jag lämna in till butik. Men tjejerna tyckte att det var så roligt att välja mössor attde tog nästan allihop! Det blev bara någon enstaka kvar...
Först gjorde jag några i roooosa fleece, tjejerna fick själva välja vilken färg de ville ha på den virkade blomman :-)
Sedan sydde jag några i alternativfärgen lila
Och till sist några i härlig hjärtvelour - roooosa förstås!
Fodrad med rosa fleece
Rosa är ju inte någon färg som jag har mycket av - varken jag eller mina barn passar särskilt bra i det,  bortsett från väldigt varma varianter som laxrosa och så. Här hemma är det mannen i huset som möjligtvis bär upp den rosa färgen.
Så det var roligt att frossa lite i rooooosa :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0