Nya uggle-underkläder till jul

Alla barnen behöver nya underkläder - och det är normalt något som jag faktiskt brukar köpa till dem, orka liksom... ;-)
Men ibland blir jag så trött och arg - alla dessa extremt stereotypa färger och designer - spiderman, batman, hello kitty - kan det verkligen inte finnas några alternativ? Dessutom är det ganska dyrt att köpa underkläder till barnen - även om man håller sig till de stora kedjorna.
Så nu under jullovet tänkte jag göra slag i saken. Nog har jag sytt något enstaka underklädesplagg tidigare, men jag har inte något eget mönster.
Så jag tog mönster ur en Ottobre och började prova mig fram.
Och såhär blev det - den här gången... ;-)
Kalsonger till grabbarna i storlekarna 116 och 128. Valde att inte bandkanta varken nertill eller stickningar - tyckte att det blev klumpigt. Tyget är ekologisk bomullstrikå från Jofotex.
Och trosor till lilltjejen i storlek 98 - inte så tokigt. Valde att sticka ner bandkantningen i benringningen med sicksack för att få det lite plattare, men det blev inte riktigt lyckat. Nästa gång gör jag nog som jag brukar i stället...
Jag tänker nog fortsätta att utveckla mönstret, är inte riktigt nöjd ännu. Men på positiva sidan är att det faktiskt inte tog alls lång tid när jag väl bestämt mig - och fått tummen ur :-)
Det blir definitivt fler i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0