Mössdags - igen...

Oktober - nu närmar sig möss och vantsäsongen med stormsteg. Jag gillar mössor - färgglatt, enkelt och kul! Barnen gillar att få välja tyg, färg och mönster och vill ofta ha flera olika mössor att byta mellan.
 
Vantar är ett annat kapitel. Vantar är dyra att köpa, kommer lätt bort och vad gör man med alla singelvantar i byrån? Ännu har jag inte sytt annat än en och annan babyvante, men det kanske är dags snart.
 
Här är höstens mössor. Vi var alla och hjälpte min syster att flytta i helgen. Alla hjälpte till att bära - och sedan bjöds alla på flyttpizza och hembakta muffins. Hoppas att den lilla familjen kommer att trivas på det nya stället!
 
 
Härlig velour från Jofotex tror jag att det var. Mellansonen valde blått och brunt. Han ville heller inte bli fotograferad denna dag, men jag lyckades fånga honom en gång.. :-)
 
 
Dottern poserar gärna - hon fick i sin mössa velour från Strömming, man kan bara älska tyget och kvalitén! Hennes tröja är en ny favorit i velour från Stoff och stil. Hon väntade vid sybordet tills den blev klar och jag har ännu inte ens fått fota den. Kanske lyckas jag efter nästa tvätt. Man kan inte låta bli att vara lycklig över att barnen faktiskt vill ha det man totar ihop vid sybordet :-)
 
 
Äldsta sonen gillar rött och orange. På bilden har han också sin nya huvtröja (som ni ser blev den för vid trots att jag tog in den) och också söstrami-jeans sydda av morfars gamla byxor. Värda ett kapitel för sig, men det får bli en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0