Huvtröja till allas förtjusning :-)

Min mellanson, ca 4,5 år, vill gärna välja tyger och klädmodeller som mamma ska sy. Hittar han ett riktigt fint tyg, då ska han helst ha ett plagg i varje färgställning...

Den här huvtröjan - med brun jersey och vita fordon från JNY-design - kom i alla fall till häromdagen och sonen har haft den på sig sedan dess! Idag fick han dock ta en paus för att kliva i tomtekläderna, något motvilligt, det medges...

Men min stora son, ca 6,5 år, har sedan sin skolstart endast visat ett mycket ljummare intresse för mammas kläder. Men när lillebror visade sin nya tröja blev det fart på honom! Varför hade inte han fått en sån också?  Ja, försökte jag, jag trodde inte du var intresserad av att ha mammas kläder.. Joo! sa han, jag vill också ha! Ok, kul, men det finns inte mer av detta tyget, så vi får vänta tills jag hunnit beställa mer. Åååååhhhhh, sa store sonen, otålig och tydligt orättvist behandlad, men beställ då! Så var han tyst en stund innan han tillade i förbindligare ton: Det vore ju väldigt trevligt, mamma, om den var färdig till jul.  :-))


Så nu väntar vi på leveransen som kommer att dröja några veckor, men jag kunde ändå inte låta bli att fråga honom en gång till varför just den här tröjan var så intressant? Men mamma, sa han, du sa ju aldrig att det skulle vara en huva!

Huva, alltså! Det är det som är grejen - så nu vet ni andra det också!




Huvtröjan finns i två exemplar hos Sally Bazar, st 92/98 och 104/110. Pris 299 kr
Du kan också beställa den via [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0