Hej tomtegubbar!!!

Ja, nu lackar det sannerligen mot jul! Jag blir lika överraskad varje år av att det plötsligt bara är några veckor kvar...

Tomte-outfit var det beställt och jag satte mig ner och funderade. Traditionella tomtedräkter i rött och vitt översvämmas marknaden ju av vid det här laget, så jag ville göra något lite annat.




Fastnade lite hos Carl Larsson, en verklig barndomsfavorit. Tittade också på både Jenny Nyströms och Elsa Beskows bilder och till sist, uppfylld av "gammaldags" jul, blev resultatet som följer... :-)




Kompletteras med ett skärp eller bälte för den som vill, denna dress i strl 92. Kan beställas för 375 kr i två veckor framöver, tom lucia. Man kan även välja att förlänga tunikan till klänning.








För er som väntar på julklänningarna kan jag berätta att de kommer - i morgon! :-) Så håll ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0