Mjuka, stretchiga, ekologiska(!) babyjeans :-)

Jag blev så glad när jag  hittade detta extramjuka, ekologiska (!), stretchiga jeanstyg. Och så roligt sedan att sy små pösjeans till småttingar!!! Har tyvärr inga egna barn kvar i de minsta storlekarna, men ganska många kommande i bekantskapskretsen. :-) Jag får väl trösta mig med dem...






Mönster eget, men jag tog inspiration av Ottobre för den lilla mittsömmen fram. Stickningar i guldgul jeanstråd.






Jeansen har såklart "växa-muddar" så att storleken ska räcka länge, länge...





Roade mig att brodera hjärt-stickningar på fickan - roligt, roligt...

Jeansen finns i storlekarna 56-86 och finns som vanligt att tillgå både här och hos Sally Bazar



Passar jättebra till alla SöstraMi´s bodys - presentförslag? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0