Oj, oj, en sån julklapp....

... jag fick sådär en vecka efter jul. Egentligen fick jag den här redan i somras men den öppnades inte förrän nu. Den som spar den har... :-)

En bananlåda med 50-tals porslin - en gåva från en av våra kära dagisfröknar, Sabina. Hon skulle flytta till hus med sin pojkvän och göra sig av med porslinet, men kom då att tänka på mig och tyckte att det skulle passa oss! Och OM det passar!

Vi har en lillstuga på landet som vi renoverat i några år (!) och nu är köket äntligen sådär nästan färdigt - i alla fall funktionellt... ;-) I samband med att vi kom så långt som till att kökslådor och luckor kom på plats, samt även vägghyllor för porslin och sådant, kunde jag äntligen packa upp bananlådan som stått så länge undanstuvad.

Och vilken fröjd att få packa upp detta - eller vad säger ni?













Så tack så mycket, snälla Sabina, för den fantastiska julklappen!!!


Sabina är förresten inte bara dagisfröken, hon är också smyckesdesigner!







Besök hennes blogg och webbshop här

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Åhh, så fint.

Min farmors porslin.

Är riktigt avundsjuk.

2011-01-05 @ 10:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0