Tunikor och stress

Sällan har jag väl varit med om maken till hektiskt period! Dagarna är så korta så jag hinner knappt räkna dem. Och snart är det sommar...

I slutet av juni packas symaskinerna ner för att följa med till landet och lillstugan. Jag ska ha en sk. arbetssemester :-) - jag har mycket förberedelsearbete att göra inför höstens projekt. Jag hoppas också kunna rita lite på nya kollektionen och sy både butiks- och privatsömnad. Jag tror mycket på sommaren!

Jag och symaskinerna tittar mest på varandra just nu, längtande och lite skamset. Huvudet är dock fyllt med bilder av mönster och former som längtar efter att komma ut.

Några sommarplagg har jag dock lyckats ta mig tid med - några solhattar och bl a dessa tunikor.




Den här finns i stlr 80/86 samt 92/98



Storlek 92/98
Tygena har trängts i hyllan ett tag, de flesta har jag eller någon vänlig själ fyndat på loppis eller liknande.

Jag sydde min vanliga tunika, lite ändringar på ärmen bara. I stället för att rynka hela vägen aller lämna helt öppet - den sk fjärilsärmen - så valde jag att göra lite av varje. Jag rynkade uppepå men behöll ändå lite vidd, och kantade sedan med kantband.


Strl 80/86 samt 92/98


Tunikorna kostar 225:-

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så fina!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0