Velourbyxor med stjärnor till 7-åring

Största killen har inte så många par byxor - men han har inte varit så intresserad det senaste av annat än jeans. Och det är ju i och för sig väldigt roligt att sy, men också tidskrävande.

Så när han nu i dessa överdragsklädernas tid behövde fler par byxor så slog jag till på ett par velourmuddisar. Lite tightare än vanligt så att det inte blir för bylsigt under överdragsbrallorna.

Han fick själv välja tyger, brunt med rött stjärntyg blev det.


När han fick prova dem utbrast han; Ååh, mamma, vad sköna de är! Glädjer ett modershjärta :-)


Nya uggletagen och närbild på fickan. Velour från Stoff och stil och stjärnor från JNY-design.

Storleken är 128/134. När jag ritade mönstret utgick jag faktist från ett tihgts-mönster, men lade till lite vidd över stussen och nertill. Det blev faktiskt bra avvägt. Bekvämt men inte bylsigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0