Tunika med apor till lilla Pippi

Ja, det är väl ganska tydligt vem som för närvarande är dotterns största förebild :-) Flätor ska det vara, helst med rosetter.
Jag sydde till hennes kusin i julklapp en Pippi-förklädesklänning som tyvärr inte hann fastna på bild :-( Den var iaf gul med rödrutiga fickor.
Men då vi fortfarande är kvar i lillstugan på landet har jag inte tillgång till mer av just det tyget - jag tog av packningsskäl bara med just det jag behövde... Och lilltjejen blev ledsen... Där ser man när man försöker packa endast det nödvändigaste - ska jag aldrig försöka mig på mer ;-)
Men en gul tunikeklänning kunde hon få i alla fall, och gula rosetter. Med det lät hon sig nöja. Tyget är någonsorts jersey, köpt på någon syfestival vill jag minnas...
Petroleumblå mudd i halsringningen, lite rynk på bröstet och så några blåa stickningar att bryta av med.
I Pippiväskan bär hon med sig det viktigaste - snuttis och gosedjur :-)
Det är nästan bara lilltjejen och jag som kommer undan med den här otroligt varma gula färgen, så det är roligt att kunna använda den till nåt!
Storleken är 98 och mönstret är eget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0