Back to basics

Den lilla tid som jag kan avvara för sömnad är i nuläget inte stor - så jag har fått backa lite och mest sy enkla plagg till barnen som inte tar för lång tid. Det finns faktiskt nånsorts njutning i det. Inget krångel, bara enkla former, färger och mönster.


Denna gång var det lilltjejens tur att få lite påfyllning i basgarderoben. En molntunika i st 104, med knäppning och sprund bak.


Sedan två par byxor, ett par somriga, aprikosa muddisar och enkla jeans att leka i . En liten spiderman kostade jag på mig ;-)






En liten detalj med lappen i sömmen bak.




Jag brydde mig inte ens om att stryka plaggen inför fotografering - det tar jag som ett gott tecken :-) 

Trevlig sommar, allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0