Brunblommigt...

Dessa tunikor tillhör en beställning och är gjorda av ett påslakan från Erikshjälpen.

Jag kunde inte låta bli att kombinera det med röd mudd, tyckte att det behövdes på något sätt...



Den större i storlek 86 har sk "farfarsknäppning"...






..och den mindre i storlek 68 fick ett lite enklare sprund.





Jag har tänkt göra fler av dessa inför sommaren, kanske med kort ärm också.


Mönstret är ett gammalt skjortmönster som jag förenklat kraftigt och använt som bas.


För övrigt snöar det och är ruskigt kallt idag, vart tog våren vägen? :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0