Glädje i systugan

För ett tag sedan ropade jag hem några mönster från 50-60-talet på auktion, och nu har jag äntligen hunnit ta fram och använda det ena!

En jacka i solgul indisk bomull, fodrad med lakansväv i fram- och bakstycke och "vanligt" foder i ärmar och som pricken över i applikationer på fickorna.



Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den här modellen, men i brist på annat blev det "Emiljackan". Jag tog avstamp i orginalmönstret, lade till lite och drog ifrån, samt avslutade med mudd i ärmarna - det är ju så praktiskt!

Äpplena - ja, dem hittade jag också på loppis, jag klippte sönder en sådan där "brickhållare", ni vet. Det bästa är att jag fortfarande har massa äpplen kvar att använda!!!



Den här jackan är i strl 2 år, just detta exemplar får nog min dotter - men jag kommer att sy upp den i 1, 2, 3 och 4 år och ta med mig till vårmarknaden i början av maj.

Och nej, den är inte olika lång i nederkanten, det var bara jag som inte strök ner kanterna ordentligt innan jag fotade... otålig, jag vet... :-( Blev visst lite tufs i kanterna också... nåja...

Bäst idag - helt klart invigningen av mönstret och att äpplena fick komma till användning

Sämst idag - att overlocken inte mår riktigt bra, körde av tre nålar bara innan lunch...

Kommentarer
Postat av: Lilla Gryn

Åh, vad fin den var. Gillar det mönstret. Jag hittade din sidan idag, så mycket fint du syr. Roligt!! Jag återkommer gärna.



2010-05-17 @ 09:07:46
URL: http://www.lillagryn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0