Hoodie beställd...

... av en liten tjej ändå från Helsingfors! Det är mitt lilla kusinbarn som idag är ca 3 månader.

Jag har ju sett hoodies som görs på andra bloggar, och det som är genialt är väl den här omlottknytningen, så att man lätt kan stänga och öppna vid behov.

Mitt mönster gjorde jag med raglanärm - jag tycket att det är SÅ snyggt och praktiskt - samt extralånga muddar på ärmarna så hon ska kunna ha den riktigt länge.


Men som ni ser så har jag fortfarande ingen kamera, utan har igen fotat med mobilen. Färgen på det här plagget är egentligen härligt mörkt chokladbrun - och det syns ju verkligen inte alls :-( Hur jag än redigerar och drar i reglagen så blir det inte bättre än såhär. Ni får väl använda er fantasi...

Huvan har jag fodrat med en restbit Nalle Puh och Tigger-trikå.

Mönster - eget
Velour och trikå - Myrins, tror jag
Ekologisk interlock till kantband - Jofotex

Bra - att jag fick till ett eget mönster till just en sån här hoodie, funkar bra tycker jag! Kommer jag att använda mycket.
Dåligt - att overlocken inte mår bra, så ibland måste jag använda alternativa "symetoder" - frustrerande! Men när ska jag hinna lämna in den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0