Bildredigering...

... är vad jag försöker lära mig just nu, men nytt program tar tid att lära sig... Tack ändå Fredrik för hjälpen! I väntan på julbilderna handlar jag fleece för att sy skidhuvor till barnen - för jisses, vad kallt det är! Undrar förresten varför muddarna på köpevantar är så korta??? Helt emot all logik, tyckte jag och en av mina systrar häromdagen.

Jag fyndade också några klänningstyger såhär efter jul, samt en solgul muddväv som jag VERKLIGEN ser fram emot att använda. Retro rules!

SöstraMi är ekologiska (främst) babykläder, en provkollektion håller på att utformas i samarbete med SmartVal - kika gärna in på länken här brevid. Det är ohyggligt spännande men också ganska frustrerande, egentligen mest för att tillgången till ekologiska material inte är så stor. Jo, visst finns det tyg att köpa, men priset blir ganska högt! Tips på grossister emottages tacksamt! Dagens nöt (eller kanske snarare årets;-)) - hur tillverka prisvärda ekologiska kläder som folk faktiskt har råd att köpa?

Nåja, medan jag funderar vidare fortsätter jag väl att rita, klippa och sy - inspiration och idéer finns det tack och lov gott om! Ikväll ska jag gå andra, eller var det tredje varvet med bodyn jag ritat?

God fortsättning till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0