Brunt som favorit idag

Har fyllt på lite i yngsta barnets garderob - brunt är visst stora favoriten just nu!

Vintertunikan i velour har extra långa ärmmuddar och liten polo i halsen. Här ska inte frysas!

Klänningarna kom till inför julen och alla kalas, men man kan också säga att de är prototyper för min kommande klänningsproduktion. Det är härligt när barnen slutat krypa och kan ha lite längd på klänningarna!

Det brun/rosa/orange bomullstyget är från Skroten tillsammans med den bruna velouren, och det andra klänningstyget är ett lapptäckestyg från gömmorna.


Vilka färger!!! Detta är helt klart favoriten!

Hmmm, måste helt klart öva mig på detta med att fotografera - så här flammig är den förstås inte i verkligheten... :-(




Jag funderar faktiskt på att göra en sådan här till mig själv, den ser så skön ut...

Nej, nu är det färdigbloggat för dagen. Åter till prov-babykläder...


Kommentarer
Postat av: Emelie Berger

Hejsan!

Fick se en av dina namnlappar, den oranga på plagget längst ner.

Jag har letat efter sådana då jag själv syr och vill gärna märka mina saker.

De ända namnlappar av tyg jag hittat är dessa du har ovan man syr fast helt i tyget.



Jag letar alltså efter den "utstickande" varianten=)

Var beställde du den?



Vore jättetacksam för tips!!

Mvh Emelie

2010-01-05 @ 16:28:27
URL: http://bergersbyra.blogspot.com
Postat av: SöstraMi

Hej Emelie!

Jag har köpt vanliga namnlappar på Minanamnlappar.se, jag bara fäster dem i "toppen" eller "botten" i stället.

Hmm, inser att det låter lite oklart, men du förstår säkert...

Mvh

SöstraMi

2010-01-06 @ 19:05:58
URL: http://sostrami.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0