Vårfint till mina killar

I helgen var det sy- och inspirationsmässa i Göteborg, hela familjen begav sig med pick och pack iväg för att besöka den. Okej, då, det var väl förvisso jag som var mest intresserad, men var och en roade sig på sitt sätt.

Jag hittade både velour och bomullstrikå att köpa och småpratade lite med flera intressanta utställare. Hade kanske varit fint att ha de där visitkorten med sig, men då har jag lärt mig nåt till nästa gång...

Maken köpte strumpor (!) och killarna fick välja ett tyg de gillade som jag skulle sy varsin tröja åt dem av. Valet föll på det här fantastiskt soliga orange/gul/randiga! Vi köpte bara en meter, så ärmarna skulle bli bruna, men det tyckte dom var helt i sin ordning.



Den här modellen har jag tänkt prova länge, kul var det och fort gick det! Särskilt kul var det att prova sprundknäppningen fram - det var ju jättelätt! Det kommer helt klart att bli fler i den här stilen!

Storlekarna är 110 resp 116.

Mönstret är en enkel raglantröja från Ottobre som jag kortat ärmarna på och lagt till sprundet. Jag förlängde den lite också, så att killarna förhoppningsvis kan ha dem hela sommaren.

Den bruna interlocken kommer också från E-slöjd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0