Jag tänkte på Saltkråkan...

... tandlösa leenden och sårskorpor på bara sommarknän när jag gjorde den här klänningen.   

Farbror Melker, varför badar du alltid med kläderna på?


Tyget är ett gammalt påslakan av den där tunna täta sorten - varför görs inte sådana lakan längre???

Här är min absoluta favoritmodell för tillfället - enkel, a-linjeformad och klassisk - och ack så söt!!! Man kan ha den först som klänning och sedan som tunika, den räcker läääänge :-)






Klänningen finns i storlekarna 1, 2 samt 3 år.

Den har ett sprund med knapp på baksidan, utom strl 3 år som har knytband.
Fållen är dekorerad med cover-stickning,  äntligen har jag och Coverpron hittat en gyllene medelväg med varandra - puh!

Ärligt talat, jag har oerhört svårt att skiljas från det här tyget, helt klart en favorit. Som tur är, hittade jag ett litet ytte-pyttehål i en av klänningarnas bakstycke - så är det med återanvänt :-) - så då fick jag en orsak att behålla den till lilltjejen! Hurra!

Jag har inte så många kvar av denna, så först till kvarn...

Kontakta mig för info och pris på [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0