Lilltjejens nya tröja

Häromdagen när jag letade efter kläder åt lilltjejen i hennes garderob tröttnade jag - ärvt, urblekt, vintrigt, fläckigt - ja, ni vet så där som det ser ut när kladerna är på andra eller tredje vändan.

Jag är oerhört tacksam för alla kläder vi fått av olika människor, fina, roliga och sådana som man inte skulle kommit på att köpa själv. Lilltjejens två äldre bröder har ju förstås också bidragit med en del. Men just den här dagen såg allt så tråkigt ut ( kan ju i och för sig ha lite att göra med alla överfulla tvättkorgar som väntar på att bli tvättade, eller?)

Jag hade denna ekologiska bomullstrikå liggandes, hade egentligen andra planer för den, men...

Några nya t-shirtar blev det, med liten puffärm, knäppning bak och lite rynk fram, två röda och en brun till att börja med. Tanken är att de ska passa till det mesta, både att ha för sig till kjol eller byxor eller att ha under klänning.




Och lilltjejen har inte velat ha något annat på sig sedan dess... :-)




Byxorna sydde jag till henne i julas, de har varit lite stora ända tills nu.

Nu ska jag och alla barnen ut i solen, jag gissar att fotboll blir dagens tema...

Trevlig helg till er alla!







Dessa tröjor går så klart att beställa :-)
Om du vill ha info om pris eller annat, kontakta mig på [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0