Fleece i petroleum

Fleecetröjor kan man väl aldrig ha för många av - eller?

När jag såg den här mjuka, fin petroleumblå fleecen  såg jag framför mig hur fin den skulle vara på mina killar.

Här är storebror först ut...









Jag har tagit avstamp i ett Ottbre-mönster, smalnat av modellen lite,lagt till lite på längden, minskat kragen, förlängt lite över rumpan och fimpat fickorna :-)

Detta är storlek ca 122, svårt att veta, den blev trots min korrigeringar i alla fall lite stor, dvs bred.

Han fick själv välja kantbandet, den orangea jerseyn är från Mjuka tyger (inte helt säker, förresten) och är ekologisk.

Dragkedja från mitt hemliga lager... närå, jag fick en hel blå IKEA-kasse med dragkedjor av en kompis. Eftersom de skulle slängas frågade han mig om jag hade någon användning för dem - OM jag hade någon användning för dem... :-)

Här några detaljer;

Ärmavslut med tumhål samt trippel-stickningar på alla axelsömmar.







Om (när) jag syr flera tänker jag nog rita mönstret själv, det här funkade inget vidare, tyckte jag.

Lillebror ska nog få fickor på sin också - nåja, vi får se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0