Inget märkvärdigt kanske...

... men ändå ganska fint :-)

Jag fann mig plötsligt vara ensam hemma och tänkte att jag skulle passa på att sy något  - till mig SJÄLV.

Men vad? Något enkelt, något vardagligtoch användbart. Tog fram ett mönster på ett linne som jag visste hade bra passform, lade till ärmar med rynk, lite extra vidd fram, också rynk - och sedan nya bandkantaren, I LOOOVE min nya bandkantare!!! Bandkantare? Kantbandare? Äh...

Det går så fort och så lätt, inga hoppstygn - fast jag förstår inte riktigt varför? Jag grubblar faktiskt en del över varför det går så mycket bättre med denna än med den smalare, någon som vet?

Materialet till min nya "vardags"tröja fick faktiskt bli bomullsinterlock, lite otippat kanske. Det här mönstret blir nog väldigt fint i et lite tunnare material - tror jag ska prova viskosjersey nästa gång.





Rynk i halsringning och ärmslut

Jag sydde först i dubbla rynktrådar, rynkade till lämplig längd, sicksackade fast rynkorna för säkerhets skull och sydde sedan på kantbandet.


Ja, som sagt, inget märkvärdigt - men den är fin på och skön att ha, så det var riktigt kul att hinna sy lite till sig själv!

Kommentarer
Postat av: Hanna K

Enkel och skitsnygg!!

Postat av: Åsa

Visst är det kul att sy till sig själv? Jag har blivit helt biten av det.



Snygg blev den, absolut! Ser fram emot att se den live!



Kram/ Åsa

2010-11-15 @ 09:33:20
URL: http://backjohan.blogspot.com
Postat av: SöstraMi

Tack - och Åsa, du är min förebild :-)

2010-11-15 @ 22:23:40
URL: http://sostrami.se
Postat av: Malin

Inte ifrågasätta varför maskiner funkar, då slutar dom funka!

2010-11-24 @ 19:33:20
URL: http://smartvalblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0