Lila och rosa favvo-klänningar

En beställning som tagit lite tid, men som nu äntligen blev klar :-)

En favoritklänning i storlek 116 som blivit för liten skulle ritas och göras i storlek 104 och 134 till lillasyster och storasyster. Mamman i familjen hade förälskat sig rosa och lila velour - roligt för mig som inte använder just dessa färger så mycket!
Jag ritade om mönstret lite, gjorde ett och annat prov och vågade till slut klippa i tyget:-) Det är verkligen inte helt lätt detta med storleksanpassning...


Modellen är ganska vid, med rynk i brösthöjd och trippelstickningar ton i ton.

Jag kan verkligen förstå att tjejen som hade orginalklänningen gillade den!

Så här blev det i alla fall...



Jätteroligt projekt att göra, men jag törs inte räkna efter hur många stickningarjag fick sprätta upp och göra om ;-)

Nu åter till julsömnaden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0