T-shirts till 2 åringar

När jag sydde upp bodys i storlekarna 56-86 så tänkte jag på att inte alla barn har ju body med knäppning så länge. Min lilltjej, till exempel, ganska nyss två år fyllda, har inte blöja längre på dagen. Då passar det ju inte alls med body för henne medan på natten är en kortärmad body perfekt - håller blöjan på plats och hon kan heller inte ta av sig den själv i första taget ( vilket vi har myyyycket erfarenhet av) :-)

Mina barn har ju heller inte varit jättelånga som flera av kompisarna. Så ett barn med storlek 86 kan ju verkligen var allt i från runt ett till långt över två.

Därför tyckte jag att det var lägligt att också sy upp några t-shirts i den största bodystorleken ca 86.




Kuvertringning upptill, mjuka och sköna ekologiska får  och kantad med ekologisk jersey





Dessa finns till salu här hos SöstraMi men även hos Sally Bazar

Alla tyger är tvättade i 60 grader med tvättnötter innan sömnad :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0