Nyfödingshoodie

I vit velour sydde jag en riktigt liten nyfödingshoodie till senaste tillskottet i kusinskaran. Storasyster fick i julas en lite större velourhoodie (som tyvärr aldrig fastnade på bild), så jag tänkte att det vore roligt med syskonmatchning.



Ser ni den underbara vaxduken från Rice i bakgrunden? Köpt på Sally bazar, förstås :-)

Även om hoodien stängs med knytband på utsidan, så tycker jag att det blir för bylsigt på insidan. Jag sätter istället dit en tryckknapp och ett litet bomullsband, se nedan...







Storleken är 62. Insidan av huvan är sydd av överbliven, supermjuk interlock.

Jag gillar också detaljen med stickningen som jag använt längs kanterna - nu är jag och min CoverPro riktigt goda vänner. Det tog ett tag, men nu så!



Välkommen till världen, lilla bebis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0