Oh baby, baby...

Uppdaterad ugglebody - de ljuvliga ekologiska ugglorna kombinerat med blått. Jag tyckte att vitt blev lite ängsligt och att den fina ugglelila klarar mer! :-)


Snart färdiga för leverans till Smart Val-shopen - mer om det lite längre ner i inlägget.

Jag valde att göra omlottknäppning på den minsta storleken - det är ju så praktiskt! Tycker dock man tröttnar på det efter de minsta storlekarna, så nästa fick en annan halsringning.

Istället för att sätta knapparna direkt i trikåtyget bestämde jag mig här för att använda dubbelvikta bomullsband i sidorna att sätta knappen i. Hur bra som helst! Känns som att tyget sparas lite genom alla upp- och fastknäppningar, och det kan ju verkligen behövas...




Lilla storleken 50/56





Lite större 62/68


Uggledodysarna kommer snart i ytterligare en färgställning - rött/gult

Alla mina tyger tvättar jag med tvättnötter i 40 grader - inga kemikalier, inga konstigheter! Tvättnötter är inte bara schysstare mot miljön utan har också visat sig ha goda resultat för människor med känslig hy, bland annat jag själv! Jag har så kallad atopisk hy och upplever tydligt att jag har mycket färre utslag och "kli" sedan vi bytte bort våra kemikaliska tvättmedel.

Tvättnötter och andra tips och produkter för en vardag med färre skadliga kemikalier för dig och din baby kan du både läsa om och beställa hos min syster via hennes blogg och shop.



Praktiskt och tänkvärt om baby och miljö. I sin shop säljer hon ännu bara tvättprodukter, men kommer snart att utöka med ekologiska kläder från söstra mi :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0