Årets roligaste?

Ja, man kan bara konstatera att ibland är det så himla kul att se vad som växer fram vid sybordet!!
Ett par - vad heter det? - långbrallor? overall? hängselbyxor? - ja, inte vet jag, men de är iaf sydda i velour som legat ett tag i hyllan.
På bröstet har jag applicerat en liten sötnos som härstammar från Dunderklumpen, om jag minns rätt så heter han "en dum, en"... :-) Minns ni filmen? Kan ni höra Gösta Ekman sjunga "En sjööööman äääälskar haaaavets våååg...)?
Sörjer att lilltjejen blivit lite för stor för sådana här plagg, men jag tänker faktiskt ändå roa mig med att göra några storlekar till - sen lämnar jag dem till Sally Bazar för hugade spekulanter!
Långbrallor för lång användning. Storlek ca 80/86
Knäpps med tryckknappar från Bibbis
Växamudd - går att vika ut till dubbel längd.
Applikationen
Trippelstickade sömmar i ytterben och mitt för form och hållbarhet
Ja, roligare än såhär blir det nästan inte... tycker jag ialla fall...

Kommentarer
Postat av: Malin

Ååååh, vad fin!! Julklapp till minsta systerdottern kanske? Vilken storlek finns de i?

2011-11-24 @ 22:19:35
URL: http://smartvalblogg.blogspot.com
Postat av: Max=)

Sååååååå snygga! Får botanisera lite nu innan jag blir faster.



By the way, figuren heter Lejonel, inte En dum en:-).



/Max=)

2011-11-25 @ 23:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0