Gult med blommor

Jag har verkligen fått mersmak på necessärer! Tror faktiskt att en del av orsaken är de nya tagsen - det är så roligt att se det färdigsydda med ugglan som pricken över i. :-)

Dessutom har jag börjat rita lite på mönstret - tidigare har jag bara gjort raka stycken, och när man syr av botten så blir slutresultatet att necessären blir bredare upptill. Inte så snyggt, tycker jag och dessutom faller den lättare. Nu har jag börjat smalna av den lite upptill och resultatet är faktiskt mycket bättre!



Dragkedja på metervara från Myrins och bomullstyg från återbrukade fynd-hyllan.

Åh, vad jag tycket att det här är kul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0