När barnen får bestämma....

Idag efter dagishämtning skulle jag snabbt in på tygaffären. Jag skulle "bara" köpa några småsaker, och när vi kommit in fastnade 5-åringen genast vid en tygrulle. Mamma, det här tyget vill jag ha en tröja av, sa han. Och jag med, klänning! sa 3-åringen genast som ett eko.

Vad göra? Jag funderade faktiskt en stund på att säga nej med tanke på de dignande tyghyllorna hemma. Men sen tyckte jag att det var så kul, att dessa barn, som blivit så fullkomligt överrösta av mammasydda kläder ändå önskade sig något i tygaffären.

Så en liten meter av detta tyg fick räcka till både tröja till mellansonen och klänning till lillasyster.


En klänning i storlek 98


Med fusksprund i halsringningen.

Och så en träja i storlek 116. Jag valde att göra den väldigt enkel utan stickningar och andra habrovinker.


Tänk att han faktiskt ville ha ugglor! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0