När inspirationen slår till... :-)

Har ni som jag följt sew alongerna hos Karinottilia? Vilken otroligt bra idé och hur spännande som helst att följa!

Första sewalongen handlade om att sy väskan "suit your self" med mönster från salong Cherie. Jag deltog inte men har i efterhand fascinerats av alstren som växte fram vis syborden runt om i Sverige. Efter det syddes en klänning och nu startar snart nästa sew along - och den ska jag vara med på!!! :-)

Det ska bli en weekender-väska, men i väntan på att det ska starta lät jag mig inspireras av kollegorna och sydde en väska. Inspirerad av dem, men ändå min egen.


Och så här blev det! Fler detaljer kommer i senare inlägg, för nu måste jag återgå till verklighet och vab och besök på barnmedicin.
För er som inte kände till Karinottilias initiativ råder jag att kika in på hennes blogg och bli inspirerade ni också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0