Necessärer mitt i natten...

Lördagskväll. Barnen har somnat. Syster på besök. Vad göra?

Ja, igår kväll pratade vi och pratade. I dag hann vi med besök på Stoff och Stil, så länge man nu kan titta, klämma och känna med en lite 1-åring på släp. Men några mindre inköp hann vi i alla fall med.

Så alltså - lördagskväll, inget på TV:n, barnen sover. Ta fram tygerna, in i syrummet, titta lite till i hyllorna. "Man kanske skulle...?" Och vips sitter man där vid maskinerna :-) . Egentligen började det med att jag roade mig med att sno ihop en ny sminknecessär till mig själv - jag satt ändå och väntade på att äldsta sonen skulle somna. Det går ju fort. Syendet, alltså, inte somnandet ;-).


Så kom jag upp till TV-soffan till syster och make. Syster: Kan du inte göra en till mig också? Jo, såklart. En necessär i nyinhandlade tyget blev till. Systerns dotter hade också önskat sig en kjol och så blev det visst det också. Ja, så går det till en lördagskväll hemma hos mig :-) Kul!! Ren nöjessömnad.



Yttertyget från Amy Butler - köpt hos Sally Bazar. På bilden ser det lite bubbligt ut vid etiketten, men det gör det inte i verkligheten som tur är.


Och syrrans


Tyge från stoff och stil. Färgen är ganska djup plommonlila. Det är ju ofta lite besvärligt med sådana här billigare, tryckta bomullstyger - trycket är ofta lite snett... Så här valde jag faktiskt att låta det vara det.


Och så kjolen

Liite mörkt för bildtagning, men det fick gå.

Sommarkjol i strl 98. Tyg återbrukad lakansväv vill jag minnas. Kantband från Bibbis och muddväv från Myrins.

När det gäller sådana här kjolmönster så har Gekko en alldeles utmärkt sådan tutorial på sin blogg här.

Ja, så kul har vi det en lördagskväll :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hemma hos mig hade samma operation med necessär och kjol tagit ca två veckor med mycket frustrerat tankearbete. Här sade det svisch och så var det klart! Imponerade systern

2012-02-05 @ 13:27:23
URL: http://smartvalblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0