Pippiförkläde

I julas önskade sig en av mina systerdöttrar ett Pippiförkläde - de hade letat i affärerna, men alla Pippikläder de hittade såg inte "på riktigt" ut och hade dessutom Pippilogga tryckt på sig. Oj, vilken märklig mening, men ni fattar, va.. ;-)

Den klänningen hann inte fastna på bild, men enligt rapport från min syster så var det en lyckad julklapp - hon vill inte ta den av sig ens på natten!
Men min dotter ville genast ha en också. Så fick det alltså bli.


Framsida - UTAN logga :-)


Baksidan. Ser lite vågig ute på bilden, men det ser inte riktigt ut så i verkligheten!
Mönstret kommer från någon Ottobre - jag tycker att det var lite för stort för sin storlek, brett liksom. Så om jag gör det igen kommer jag nog rita om det.

Materialet är typ indisk bomull från tyglagret och bomullstyg från någon secondhand-gardin. Snedslå från Bibbi.

Storleken är 98.

Mina barn blir ofta lite avundsjuka när jag syr beställningar till andra, de vill helst att jag ska sy till dem :-) Om jag syr mycket av något, tex till butiksförsäljning, så försöker de glatt  förhandla till sig ett eller annat exemplar. När jag sydde mössor senast så tog äldsta sonen inte mindre än tre(!) för eget bruk. Jag blev så smickrad så att jag lät honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0