Necessär igen

I ett underbart blåblommigt vintagetyg som jag sparat länge fick min syster(en annan syster denna gång) önska sig en ny necessär. Den här är en större variant med blixtlåsficka på utsidan och tre fack inuti.


Den är ungefär 30 cm bred och 28 cm hög - en rymlig necessär med plats för mycket :-)


Baksidan - som  ett konstverk!


På insidan finns ett helt fack på ena sidan och två mindre fack på andra.

Fordet är vanlig lakansväv från Stoff och Stil, tror jag.

Dragkedjorna jag använt till necessären är en historia för sig :-) En god vän till mig köpte ett lager med diverse saker och där hittades bla en stor kasse med dragkedjor - gissningsvis till jackor - som inte ansågs ha ngt värde utan skulle slängas. Som tur är så kom han att tänka på mig, så nu har jag en hel IKEAkasse full med mörkgråa dragkedjor att återanvända :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0