Op till lång kille

Beställningen var mycket tydlig - en op med i bara rött och med svart dragkedja!
Jag brukar sy dem med konstrasterande tyg i huva och fickor och med stickningar i annan färg, men denna gång var beställaren bestämd på sitt färgval - så fick det bli!

Storleken är 140 på längden och ca 128 på bredden, då beställaren är en lång och smal 8-åring. Jag vågade mig inte ens på svarta stickningar, utan de fick bli röda de med :-)


Bastyget är ett collegetyg, men jag fodrade huvan med en bomullsjersey så att det inte skulle bli för tjockt. Och ja, dragkedjan går hela vägen upp - tydligen mycket viktigt. :-)

Ja, mer än så var det inte. Beställningen klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0