Upp ur sjuksängen....

Ja, den senaste månaden har verkligen gått i sjukdomens tecken - förkylningar, öroninflammationer och som pricken över i:t en elak halsinfektion som inte ville släpp taget.
Det har bla resulterat i att jag ligger efter med mina beställningar, men nu kan jag äntligen ta tag i dem igen! :-) Först ut en väska till en kompis som egentligen bara hade det kravet att den skulle vara grön.


Så här blev det - en modell som faktiskt har sitt ursprung i Knåpmoderns dagisväska. Jag har gjort om proportionerna så att det ska vara mer handväska över den, lagt till fickor på insidan och en knapp som "samlar ihop" väskan litegrann


Om man vill ha större saker i den går det bra att ha den uppknäppt.

Tyget har jag fått av någon som inte ville ha det längre - det är från Marimekko, superfint! Och fodret i enkel lakansväv i underbar, varm, nästan laxrosa färg från Stoff och Stil.

Den har en stor dubbelficka och en lite mindre på insidan.


Enkel och fin - tänk, när Knåpmodern gjorde denna väska första gången anade hon väl föga att det skulle bli en av de mest sydda modellerna i sybloggvärlden! :-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättesnygg väska! Gillar den till max!

2012-03-28 @ 15:48:52
URL: http://exdesign.backjohan.se
Postat av: Mirre

Oh,vad fin den blev! Skönt att ni är friska igen!

2012-04-15 @ 09:10:06
URL: http://mirresyr.blogspot.com
Postat av: Marie

Vilken fin väska! Jag har sett orginalmönstret och fundeerat på att sy en sådan men får kanske försöka modifiera den så den blir lagom handväskemodell...

Ha det gott!

2012-04-26 @ 17:50:23
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0