Vaxduksväskor

Sådana här vaxduksväskor har jag både använt mycket och sålt en del av. Jag har haft dem både som en sk. blöjväska - med några blöjor, våtservetter och ett lite extra ombyte - som man kan först ha i skötväskan och sedan under vagnen när barnet är större. Otroligt praktisk liten väska att bara ta med. Tål vatten och smuts bra.

Lilltjejen har fortfarande en som vi tar med när vi är på resande fot, och jag har också sytt en till mig själv som jag har schampo, balsam, hudkräm och sånt i, en slags duschväska. Jag reser ju mycket i perioder, så då är det bra att kunna slänga ner den snabbt i resväskan när man ska iväg. Och eftersom den är av vaxduk så kan man ju ta med den in i duschen och man behöver heller inte oroa sig för ev läckage i väskan :-)

Den här beställningen gällde tre väskor - beställaren hade fått en sån här i present och ville ha tre till. Hon har två barn, så det blev två väskor till varje barn att ha extrakläder och sånt i, ta med till dagis osv. Kul!

Men mitt förråd av kraftigare vaxduk håller på att ta slut, så jag sydde ihop de bitar jag hade kvar - det blev lite lapptäcke över det hela - men fint!




Det verkar som om jag får tillgång till mer vaxduk av den här sorten om ett par veckor - då ska jag sy fler av dessa! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0