Lite av varje

Det är mest småsömnad just nu - en kjoltröja till dottern och en tröja till mig.
 
 
En tröja med kjol på som dottern kallar det - jättebra modell! Sitter liksom tightare än en tunika men har ändå längden - kan behövas nu när det är lite kallare. Mönstret är eget och storleken 104. Tyger från Sos.
 
 
Jag har lite tunnsått i garderoben just nu, då jag faktiskt minskat några storlekar :-) Jag har ingen lust att gå ut och köpa kläder, för jag tänker att det kanske ändrar sig lite till, så då syr jag i stället. Enkel basictröja med utgångspunkt i Ottobres Creative workshop 303. Några ändringar i storleken, samt rynk i halslinningen - funkar bra! Materialet är viscosejersey, bästa tyget till mina egna tröjor tycker jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0