Babyfin med slips!

Jag fick en beställning av ett par vänner som skulle på bröllop med sin 6 månaders son - klart att lillkillen också ska vara fin på fest!
 
En slipsbody blev det och superkul att sy var den - jag kommer definitivt att göra fler.
 
Först sydde jag en enkel body i vit bomullstrikå, ritade och klippte till slipsen, vliesofix mellan slips och body och tunn vlieseline på bodyns baksida - klart!
 
 
Storleken är ungefär 74.
 
 
Flodhästlycka!
Bodyn har sprund och tryckknapp i en av baksömmarna. 
 
Föräldrarna rapporterar att bodyn var lite stor men drog till sig mycket uppmärksamhet på festen! :-)

Kommentarer
Postat av: Maria Wårell

Jättefin och bra ide! Var på bröllop med sonen, 3 månader, men det var jättesvårt att hitta festkläder till honom som han fortfarande fick vara bebis i. Ska ju vara mjukt, skönt, gosigt och inte för varmt! Man vill eliminera så många riskfaktorer som möjligt som kan skapa dåligt humör :-) Tyvärr mycket lättare för tjejer - strumpbyxor och en mjuk klänning och hon blir festfin direkt.

Svar: Ja, men jag måste säga att grundidén inte är min :-) Men jag tycker också att slipsbodyn är ett smart och roligt plagg, och roliga att sy också!
sostrami.blogg.se

2012-11-13 @ 14:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0